sobota 10. novembra 2007

Call of Duty 4

Pred pár dňami oficiálne vyšla jedna z najočakávanejších FPS tohto roku. Neváhal som ani minútu a okamžite som si to "kúpil". Po šestnástich hodinách "nakupovania" a problémoch s...ehm...nazvime to .exe :D som mohol konečne a spokojne spustiť hru. Musím povedať, že to nakupovanie stálo za to. Call of Duty 4 je najlepší diel zo série CoD.
Ako je už u Call of Duty zvykom hrateľnosť je výborná, všetko je pri starom, takže super. Bojujete po boku dvoch moderne vyzbrojených armád, americké USMC a britiské špeciálne jednotky S.A.S . Opäť sa tu (ako v každom diely) stretnete s Cpt. Priceom a jeho skvelou britskou výslovnosťou, žeby syn rodu Price z minulých dielov? Umelá inteligencia vašich spolubojovníkov je jednoducho úžasná a ich prirodzené reakcie vám budú vyrážať dych. S AI vašich nepriateľov to je už o čosi horšie, často vám budú proste len nabiehať pred hlaveň ako lovná zver, ale nieje to nič čo by sa nedalo zvládnuť. Štruktúra misií a ich náplň je jednoducho perfektná, už dávno som sa nestretol s misiami ktoré by ma tak bavili, stále sa niečo deje a nikdy sa nenudíte. Dočkali sme sa aj súbojov so psami, ktoré sú skôr malým doplnkom. Príjemným sprestrením je aj priestrelnosť rôznych materiálov.
Animácie a pohyby vojakov hrajú hlavnú úlohu a skvelo prispievajú k úžasnej atmosfére moderného boja. Grafika je veľmi pekná, no dosť sa podobá na dvojku. Čo si pochvaľujem je skvelá optimalizácia hry. Zahraje si ju určite každý, len sa treba trošku pohrať s nastavením. Osobne mám dosť starú plechovku (AMD Athlon 2500+, 1GB RAM, Ati X1600Pro 256MM ddr3) hra mi beží úplne plynule vo vysokých detailoch ale v rozlišení len 800x600. FPS sa pohybuje od 20 do 100 a priemerných je asi 40-50, takže krásne hratelné (viz. obrázky). Jedinú chybu vidím v dlžke hry, tá ma dosť sklamala. Myslel som si, že budem mať na víkend o zábavu postarané no naneštastie sa to nesplnilo. Hru som začal hrať o 15.30 v piatok, dohral som to o 23.30
toho istého dna! Z toho som hral ešte 2hodiny multiplayer. To je dokopy len niečo okolo 6hod. herného času.

Dostávame sa k mojmu obľúbenému multiplayeru, ktorý sa naozaj vydaril a hravo môže konkurovať dvojke. Jeho najväčším prínosom je určite systém bodovania a systém levelov. Za zabíjanie nepriateľov, rôzne kúsky, vyhraté kolá, splnené challange a spoluprácu dostávate experience body za ktoré si neskôr odomykáte nové zbrane a postupne si ich vylepšujete rôznymi kolimátormi a skinmi. Za rýchly multikill si môžete na pomoc privolať bojovú helikoptéru, stíhačky alebo takzvaný "radar" čo je vlastne minimapa. Všetký svoje štatistiky máte bezpečné uložené v hlavnom menu a môžete si ich kedykoľvek prezrieť. Čo ma prekvapilo je dosť rýchle získavanie nových levelov. Ja mám odohraných zatial len niečo nad 2 a pol hodiny multiplayeru a už som level 24. Taktiež musím spomenúť slušnú kôpku máp, ktoré sú skvelo spracované.
Počas hrania tejto hry som sa veľmi bavil a určite je to jedna z najlepších hier ktorá tento rok vyšla. Možno aj najlepšia.

Moje hodnotenie: 9.5/10

Žiadne komentáre: